FAQ
- Na wyświetlaczu mojej lodówki zapaliła się lampka informująca o konieczności wymiany filtra. Co to oznacza?
Zapalona lampka oznacza to, że filtr wody zamontowany w lodówce należy wymienić na nowy, gdyż najprawdopodobniej skończył się jego czas przydatności do użycia.
- Czym są filtry do lodówek i do czego służą?
Podstawowym elementem filtra do lodówek jest blok węglowy, wykonany ze specjalnej mieszanki zbitego węgla aktywnego.
Taki wkład służy do "wyłapywania" wszelkich zanieczyszczeń zawartych w wodzie.
Bardzo często woda jest dostarczana do naszych domów wiekową siecią wodociągową i nie trudno w niej o "migrujące" metale i inne zanieczyszczenia, które są niebezpieczne nie tylko dla sprzętu (lodówki), ale również dla zdrowia naszego i naszych bliskich.
- Jak często wymieniać filtr w lodówce?
Producenci filtrów do lodówek zalecają wymianę co 6 miesięcy (po tym czasie wkład węglowy może się "zbijać" i tworzyć puste przestrzenie, przez które będzie przedostawała się woda) Filtr przestanie wtedy spełniać swoją funkcję.
- Czy mogę używać lodówki w której zużył się filtr ?
W lodówce zamontowany jest zegar odliczający czas 6 miesięcy od chwili wymiany filtra, jednak istnieje możliwość "oszukania" go przez zresetowanie komputera.
Po takiej czynności lodówka zacznie odliczanie od początku, jak w przypadku wymiany filtra .
Takie postępowanie nie jest jednak przez nas zalecane, ponieważ dłuższe użytkowanie lodówki ze zużytym filtrem może doprowadzić do zatkania instalacji wewnętrznej lodówki i w rezultacie do jej awarii.
- Jaki filtr powinienem kupić do mojej lodówki?
Filtry do lodówek dzielimy na 2 rodzaje:
-Filtr wewnętrzny - montowany w środku lodówki.
-Filtr zewnętrzny (liniowy) - montowany na wężyku doprowadzającym wodę z sieci wodociągowej, do naszej lodówki.
Jeżeli na wężyku doprowadzającym wodę do lodówki znajduje się filtr, oznacza to, że lodówka potrzebuje filtra zewnętrznego, jeżeli tak nie jest filtr znajduje się w środku.
Informację o modelu filtra pasującego do lodówki odnaleźć można na stronie producenta lodówki, w instrukcji obsługi lub pod adresem http://www.filtreo.pl W razie problemów zachęcamy do kontaktu.
- Jak zamówić filtr ?
Nic prostszego !
Wystarczy zarejestrować się w naszym sklepie (jest też opcja logowania kontem Facebook lub Google+).
Wybrać odpowiedni produkt, dodać go do koszyka, a następnie kliknąć "złóż zamówienie". Dalej należy postępować wg. instrukcji wyświetlanych na ekranie.
Dajemy również możliwość złożenia zamówienia telefonicznie pod numerem 500031821. Towar wysyłamy wówczas za pobraniem.
- Jaki jest termin realizacji zamówienia ?
Wszystkie zamówienia wysyłane kurierem i realizowane na terenie Polski, złożone do godziny 13:00 (przy wybraniu opcji zapłaty przy odbiorze , lub tzw. "szybkiego przelewu") dostarczane są na następny dzień roboczy.
Zamówienia realizowane na terenie Polski (wysyłane kurierem) złożone lub opłacone po godzinie 13:00, dostarczane są najczęściej w 2 dni robocze.
- Jak wymienić filtr w lodówce?
Jeśli masz problem z wymianą filtra, przejdź na stronę filtreo.tv i obejrzyj odpowiedni film instruktażowy. Prezentacje przedstawiają sposób montażu filtrów Seltino, jednak kompatybilne oryginały instaluje się w ten sam sposób. Jeśli film nie pomógł, skontaktuj się z nami :).
- Wymieniłem filtr w lodówce, jednak lampka kontrolna nadal pali się na czerwono.
W lodówce zamontowany jest zegar odliczający 6 miesięcy od chwili wymiany filtra, jednak w żaden sposób nie jest on połączony z filtrem. Dlatego po każdej wymianie filtra należy zresetować pamięć zegara. Aby to zrobić, należy wcisnąć i przytrzymać przez około 3 sekundy przycisk „reset” znajdujący się w panelu sterującym lodówki. Po tej operacji dioda powinna zgasnąć (lub zmienić kolor).